Jaki kurs na drona wybrać? Jakie są uprawnienia dla Pilotów Dronów?

on
Categories: Bez kategorii

Dostępne obecnie kompetencje pilota drona to:

W kategorii otwartej

  • A1 – Pozwala na loty w kategorii otwartej VLOS, do wysokości nie większej niż 120 metrów AGL, dronami o MTOM do 4 kg; latanie nad osobami postronnymi – tylko, gdy niespodziewanie wejdą na trasę lotu; nie można latać nad zgromadzeniami osób
  • A2 – Pozwala na loty w kategorii otwartej VLOS, do wysokości nie większej niż 120 metrów AGL, dronami o MTOM do 4 kg; nie można latać nad osobami postronnymi i zgromadzeniami osób. Minimalna odległość pozioma od osób to 30 m lub 5 m, jeżeli dron posiada funkcję ograniczającą prędkość lotu.
  • A3 – Pozwala na loty w kategorii otwartej VLOS, do wysokości nie większej niż 120 metrów AGL, dronami o MTOM do 25 kg; nie można latać nad osobami postronnymi i zgromadzeniami osób. Operacje SBSP mogą odbywać się w odległości min. 150 metrów w poziomie od terenów mieszkaniowych, użytkowych, przemysłowych lub rekreacyjnych.

W kategorii szczególnej (płatne szkolenia wraz z lotami praktycznymi i egzaminem państwowym)

  • STS-01 – Operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku zaludnionym. Dla BSP z nadaną klasą C5 do 25 kg MTOM wyposażonym w GPS/GNSS, system FTS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane kompetencje pilota: w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla STS-01 (okres ważności – 5 lat). Wymagane uprawnienia operatora: potwierdzenie złożenia oświadczenia STS-01. Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • STS-02 – Operacje poza zasięgiem widoczności wzrokowej BVLOS z udziałem obserwatorów przestrzeni powietrznej nad kontrolowanym obszarem naziemnym w środowisku słabo zaludnionym (nie dalej niż 2 km [z obserwatorem] lub 1 km [bez obserwatora]), start i lądowanie w VLOS. Dla BSP z nadaną klasą C6 do 25 kg MTOM, wyposażonym w GPS/GNSS, system FTS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane kompetencje pilota: w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla STS-02 (okres ważności – 5 lat). Wymagane uprawnienia operatora: potwierdzenie złożenia oświadczenia STS-02. Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-01 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i FPV (do wysokości 50 m AGL i do 500 m od pilota) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. BSP do 4 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-01 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-02 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii wielowirnikowiec (MR) do 25 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-02 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-03 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii stałopłat (A), w tym pionowego startu (VTOL) do 25 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-03 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-04 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii helikopter (H) do 25 kg MTOM. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-04 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-05 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP do 4 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-05 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-06 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii wielowirnikowiec (MR) do 25 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-06 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-07 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii stałopłat (A), w tym pionowego startu (VTOL) do 25 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-07 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.
  • NSTS-08 – Krajowy scenariusz standardowy dla operacji VLOS i BVLOS (nie dalej niż 2 km od pilota, poza granicą gęstej zabudowy) o większym ryzyku niż w kategorii otwartej. Dla BSP kategorii helikopter (H) do 25 kg MTOM, wyposażonych w GPS/GNNS oraz możliwość monitorowania przez pilota parametrów lotu. Wymagane certyfikaty: pilota w podkategorii A1/A3, ukończenia szkolenia teoretycznego i praktycznego dla NSTS-08 (u operatorów szkolących wyznaczonych przez ULC; okres ważności – 5 lat). Wymagane dokumenty: instrukcja operacyjna, plan działania w sytuacjach awaryjnych.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty szkoleniowej i ogromnego bagażu doświadczeń instruktorskich